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인사다만사(HR&스타트업)

[스타트업] 마케팅과 경영에서 빈번하게 사용하는 약어 모음(Collection of Frequently Used Abbreviations in Marketing and Management)

by 정남c 2023. 6. 11.
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오늘은 마케팅과 경영 분야에서 주로 사용되는 용어와 약어에 대해 알아보려 합니다. 특히 이 분야에서 일하시는 분들이나 이 분야에 관심이 있는 분들에게는 매우 유용한 정보가 되지 않을까 생각해서 공유드립니다.^^

 

스타트업의 사업과 마케팅_이미지
스타트업의 사업과 마케팅


1. B2B (Business-To-Business, B2B)
 기업과 기업 간의 상거래를 의미합니다. 이런 유형의 사업은 보통 복잡하고 긴 판매 주기를 가지며, 고가의 제품이나 서비스, 복잡한 기술을 다루는 것이 통상적이지만, 다양한 이해관계에 따라서 더 단순하고 진행될 수도 있습니다.


2. B2C (Business-To-Consumer, B2C)
 기업이 일반 소비자에게 상품(또는 제품)이나 서비스를 판매하는 것을 의미합니다. 이 경우 판매 주기가 짧고, 제품이나 서비스의 가격도 상대적으로 저렴할 수도 있습니다. 물론 모든 사업은 케바케!

 

3. ROI (Return on Investment)
투자 수익률을 나타내는 지표로, 투자한 돈에 대한 수익을 퍼센트로 나타냅니다. ROI가 높을수록 투자 효율이 좋다고 볼 수 있습니다. 물론 과거의 ROI만을 중요하게 보면 위험할 수 있습니다. 과거의 후행 지표의 결과로 ROI가 좋았다가 제가 투자한 이후로는 사업 및 환경의 변수로 ROI가 뚝 떨어질 수도 있기 때문입니다.

 

 4. MVP(Minimum Viable Product)
 최소한의 자원으로 만든 제품이 시장에서의 생존 가능성이 있는지 확인하는 최소 기능 상품(또는 제품)입니다. 이 개념은 린스타트업의 저자에 의해서 만들어진 용어로 최근의 스타트업에 많은 영향을 미치고 있으며, 용어와 개념의 중요성이 시장에서 인정받고 있습니다.

 

5. KPI (Key Performance Indicator)
조직이 자신들의 목표를 달성하는 데 얼마나 성공적인지를 측정하기 위해 사용하는 성과 지표입니다. 내부 통제와 관리 그리고 목표 설정과 달성에 큰 영향을 미치는 지표이므로 그 이전에 CSF(Critical Success Factor)와 같은 것을 중요하게 고려해서 설정해야 합니다. 더불어 평가하고자 하는 경영진과 실무자 간의 Align이 너무나도 중요합니다.

 


 

6. CRM (Customer Relationship Management)
고객과의 관계를 관리하는 접근법이나 기술을 가리킵니다. 이는 고객의 충성도를 높이고, 매출을 증가시키며, 마케팅 비용을 줄이는데 도움이 됩니다.

 

7. SEO (Search Engine Optimization)
웹사이트가 검색 엔진 결과에서 더 높은 순위를 얻을 수 있도록 최적화하는 과정을 말합니다. 이는 웹사이트에 더 많은 트래픽을 유도하고, 더 많은 고객을 얻는 데 도움이 됩니다.

 

8. SWOT Analysis
Strengths(강점), Weaknesses(약점), Opportunities(기회), Threats(위협)을 분석하는 전략적 기획 도구입니다. 조직은 SWOT 분석을 통해 자신들의 현재 상황을 이해하고 미래 전략을 개발할 수 있습니다.

 


이상이 마케팅과 경영에서 흔히 사용되는 약어와 용어입니다. 이 용어들을 이해하고 사용하는 것은 이 분야에서 일하는 사람들에게 매우 중요하며, 단순히 이 분야에 관심이 있는 사람들에게도 유익한 정보가 될 것이라 생각합니다. 이 외에도 수많은 마케팅 및 경영용어가 있으니, 항상 새로운 정보에 대해 배우는 것을 멈추지 않는 것이 중요합니다.

다음에 또 다른 유익한 정보로 찾아뵙겠습니다. 감사합니다. ^^

 


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<For English>

Today, we will look into the terms and abbreviations commonly used in the fields of marketing and management. I believe this could be very useful information for those who work in these fields or are interested in them, hence I'm sharing it with you.^^


1. B2B (Business-To-Business)
This refers to commercial transactions between businesses. This type of business typically involves complex and lengthy sales cycles, handling expensive products or services, and complex technologies, although it can be simplified and expedited depending on various stakeholders.

2. B2C (Business-To-Consumer)
This refers to the selling of products (or goods) or services by a business to a general consumer. In this case, the sales cycle can be short, and the prices of products or services may be relatively inexpensive. Of course, it varies for each business!

3. ROI (Return on Investment)
This is an indicator showing the rate of return on the investment, representing the profit made from the invested money in percentage. The higher the ROI, the more efficient the investment is considered. However, it can be risky to focus only on past ROI. This is because the ROI, which was good due to the results of the trailing indicators in the past, may drop dramatically due to variables in business and environment after my investment.

4. MVP (Minimum Viable Product)
This is the minimal feature product (or goods) that checks the market viability of a product made with minimal resources. This term, created by the author of Lean Startup, is greatly influencing recent startups and the importance of the term and concept is being recognized in the market.

5. KPI (Key Performance Indicator)
This is a performance metric used to measure how successful an organization is in achieving its goals. As it greatly affects internal control and management and goal setting and achievement, it must be set carefully considering things like CSF (Critical Success Factor) before it. In addition, alignment between the management and practitioners to be evaluated is extremely important.

6. CRM (Customer Relationship Management)
This refers to the approach or technology for managing relationships with customers. It helps to increase customer loyalty, increase sales, and reduce marketing costs.

7. SEO (Search Engine Optimization)
This refers to the process of optimizing a website so that it can achieve a higher ranking in search engine results. This helps to drive more traffic to the website and attract more customers.

8. SWOT Analysis
This is a strategic planning tool for analyzing Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats. Organizations can understand their current situation through SWOT analysis and develop future strategies.


These are the commonly used abbreviations and terms in marketing and management. Understanding and using these terms is very important for those who work in this field, and it will also be useful information for those who are simply interested in the field. There are numerous other marketing and management terms, so it's important not to stop learning about new information.

I will come back with other useful information next time. Thank you. ^^

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